Ajuntament

Esteu aquí: Inici Ajuntament Articles d’opinió Grups polítics amb representació al Consistori Any 2018 MES-ICV-ENTESA - abril 2018

MES-ICV-ENTESA - abril 2018

Aquest mes ens agradaria parlar d’un tema que afecta molt la vida diària dels habitants i visitants de la ciutat de Cervera.

Per una banda, tenim un magnífic centre per a vianants. Ens agradarà més o menys,  uns l’haguéssim fet d’una manera i uns altres d’una altra, però era necessari. Tan necessari com fer un Pla de Mobilitat Urbana. Aquest pla es va endegar en temps de l’alcalde Valldaura i ha quedat adormit en un calaix fins fa poc, quan per fi s’ha decidit tornar a posar fil a l’agulla, després que des del nostre grup polític MES hem insistit des del primer dia quan es van començar a fer les obres de la plaça Universitat. Insistim, aquest Pla de Mobilitat Urbana era el primer que s’havia d’haver fet.

Què és un Pla de Mobilitat Urbana (PMU)?, us preguntareu. Doncs és un conjunt d’actuacions que tenen com a objectiu endreçar la circulació dels vehicles i vianants, decidir el sentit dels carrers, on hi ha semàfors, per on poden creuar els vianants, promocionar  una mobilitat sostenible (a peu, bici i transport públic) dins de la ciutat. És a dir, modalitat de transport compatibles amb la recuperació del creixement econòmic, la cohesió social i la defensa del medi ambient, garantint, d’aquesta forma, una millor qualitat de vida per al ciutadà però també ordenar la situació de la circulació del transport privat, que és el majoritari a la ciutat de Cervera.

Això seria la definició sense entrar en més detall. Què ha passat a Cervera? Doncs que hem començat la casa per la teulada. Hem fet unes obres, on la mobilitat ha canviat significativament. L’estudi de mobilitat però no s’ha fet. Això ha comportat i comporta que la situació en el centre de Cervera i carrers propers sigui a estones caòtica i també perillosa per als vianants. Tenim la zona de l’avinguda Catalunya, entre el carrer dels Estudiants i el carrer d’Anselm Clavé, que és  un campi qui pugui, sort que està prohibit aparcar sinó hi hauria cotxes en triple fila, ja que sempre hi ha cotxes mal aparcats. També ens passa el mateix al camí dels Pagesos, davant de la llar d’infants, on sols es pot estacionar per recollir o deixar els infants. A l’últim tram de l’avinguda d’Agramunt direcció centre, fins al pas a nivell del tren, no es podia aparcar. Després de demanar, des del nostre grup municipal MES, repetidament que es busqués fórmules perquè es respectés el senyal de prohibit aparcar, l’equip de govern ha optat per eliminar el senyal de prohibició. Això que hi ha un aparcament ben gran al davant. Aquesta decisió comporta deixar aparcar a prop del pas a nivell, trepitjant el senyal que ens alerta que hi ha un pas nivell per trens i això impedeix als conductors veure en claredat el senyal de terra, i a més dificulta la incorporació dels vehicles que venen del carrer Montoliu i  posa en risc els vianants. Us heu plantejat regular el trànsit amb semàfors a la cruïlla avinguda Catalunya amb el carrer Llibertat i el carrer Anselm Clavé (passeig de l’Estació)? Segurament no tindríem els problemes que hi ha ara per creuar aquest dificultós encreuament i els vianants podrien creuar amb seguretat pels passos de vianants d’aquests carrers.

Aquest pla (PMU) també ens hagués marcat les zones de càrrega i descàrrega per als comerços al centre, així com definir si el carrer Major és de vianants o no, si s’hi pot aparcar o no. I que passa a la plaça Major? La gent aparca on vol i pot, durant el temps que li convé.

Això són tan sols uns exemples d’alguns carrers i zones de Cervera. Esperem que aquest Pla de Mobilitat Urbà, en el qual hem començat a treballar, ens ajudi a endreçar tota la ciutat i es faci amb la màxima participació ciutadana.