Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Pla Educatiu organitza tallers de reforç escolar per a 150 alumnes dels centres de Cervera

En el marc del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE), del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Cervera, aquesta setmana s’han iniciat tallers diversificats de suport i reforç educatiu, en què participaran 150 alumnes de P5 a 2n d’ESO de tots els centres escolars.

Activitat d'estiu d'alumnat d'ESO.
Activitat d'estiu d'alumnat d'ESO.

DIJOUS 08 JULIOL 2021

Els tallers, que s’imparteixen en horari de 10 a 13 hores, s’han organitzat per cursos i en dos torns de quinze dies cada un.

Es tracta d’una acció educativa orientada a acompanyar infants i joves en l’adquisició de capacitats i competències, generant condicions d’igualtat d’oportunitats en els processos escolars i en els resultats acadèmics.

La proposta s’ha dissenyat per donar resposta a les diferents necessitats de l’alumnat, amb la finalitat de facilitar la construcció de trajectòries educatives i personals d’èxit. En aquest sentit, i per garantir la màxima eficàcia de la intervenció educativa, s’ha tingut en compte la valoració que es va fer amb als centres educatius al finalitzar el curs.

 

Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE)

El Pla Educatiu d'Entorn (PEE) de Cervera ha entrat a formar part dels Plans de Millora de Necessitats educatives del Departament d'Educació el curs 2020-21.

El programa es va iniciar a tots els centres educatius de Cervera a finals de gener, amb la realització de 19 tallers, en horari extraescolar, fins a finals de curs. Aquests tallers tenen continuïtat a l’estiu amb una vessant més lúdica.

Per a la seva implantació i seguiment, la Paeria de Cervera ha rebut una aportació econòmica de 21.000 € del PMOE.

 

Pla Educatiu d’Entorn (PEE)

L’objectiu del PEE és promoure el pas del projecte educatiu de centre al d’àmbit comunitari per tal de donar una resposta més eficaç i coordinada als reptes educatius. S’aposta també per generar una continuïtat educativa (formal i no formal) que incrementi les possibilitats d’èxit acadèmic, personal i relacional de l’alumnat, alhora que es fomenti la seva orientació i l’acompanyament de les seves famílies, especialment en la transició d’etapes educatives i situacions de vulnerabilitat.